CREZUL MEU

"EXISTĂ UN LUCRU MAI RĂU DECÂT OAMENII RĂI !
ESTE IGNORANŢA OAMENILOR BUNI !"

CĂI CĂTRE LUMINĂ

BINE AŢI VENIT ÎN LUMEA MEA !
Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

sâmbătă, 27 martie 2010

Brancusi



1.Lumea poate fi salvată prin artă. Artistul face, în fond, jucării pentru oamenii mari.
2.Eu nu creez Păsări - ci zboruri.
3.Să creezi ca un zeu, să porunceşti ca un rege, să munceşti ca un rob!
4.Arta trebuie să apropie, iar nu să depărteze; să umple, iar nu să sape prăpăstii în bietele noastre spirite, şi aşa destul de răscolite de întrebări.
5.Opera de artă trebuie să fie creată ca şi o crimă perfectă - fără pată şi fără urmă de autor...
6.Arta (mea) este realitatea însăşi. Arta nu este o evadare din realitate, ci o intrare în realitatea cea mai adevărată - poate în singura realitate valabilă.

7.Arta este altceva decât "redarea" vieţii, este transfigurarea ei.
8.Arta rămâne o taină şi o credinţă. Iar când se face după vreo teorie, este falsă.
9.Artistul trebuie să ştie să scoată la suprafaţă fiinţa din interiorul materiei şi să fie unealta care dă la iveală însăşi esenţa sa cosmică, într-o existenţă cu adevărat vizibilă.
10.Eu nu dau niciodată prima lovitură până când piatra nu mi-a spus ceea ce trebuie să îi fac. Aştept până când imaginea interioară s-a format bine în mintea mea. Câteodată durează săptămâni întregi până când piatra îmi vorbeşte. Trebuie să privesc foarte atent înlăuntrul ei. Nu mă uit la vreo aparenţă. Mă depărtez cât mai mult posibil de aparenţe.
11.Trebuie să încerci necontenit să urci foarte sus, dacă vrei să poţi să vezi foarte departe.
12.Frumosul este echitatea absolută.
13.Lumea poate fi mântuită prin artă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu