CREZUL MEU

"EXISTĂ UN LUCRU MAI RĂU DECÂT OAMENII RĂI !
ESTE IGNORANŢA OAMENILOR BUNI !"

CĂI CĂTRE LUMINĂ

BINE AŢI VENIT ÎN LUMEA MEA !
Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

luni, 24 ianuarie 2022

24 ianuarie 2022 - 163 de ani de la Unirea Principatelor Române


ALEXANDRU IOAN CUZA - primul domn al Principatelor Române, care , ca nimeni altul, a slujit cu credință, devotament și loialitate poporul român, care a iubit cu toată ființa sa, România. Prin reformele sale a adus îmbunătățiri în absolut toate domeniile: economic, social-politic, administrativ, cultural, militar, dar a nemulțumit marea boierime, burghezia, biserica. Prin secularizarea averilor mănăstirești, un sfert din suprafața agricolă și forestieră a țării a trecut în proprietatea statului; prin reforma agrară a împroprietărit 400000 de țărani și altora 60000 le-a dat loc de casă și de grădină; prin reforma învățământului a instituit învățământul primar obligatoriu și a înființat primele universități din România, cea din Iași 1860 și cea din București 1864. În justitie au fost concepute Codul civil și Codul penal; pentru prima dată s-a introdus uniforma lucrătorilor de poștă . Trist este că domnia a fost scurtă 1859-1866 și viața i-a fost scurtă ( doar 53 de ani). A murit în exil, în Germania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu